Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

tisdag, juni 20, 2006

Tisdag (om förmiddagen)

Byråkratins kvarnar mala långsamt!

Detta är icke endast av godo. ty det haver föranlett att undertecknad icke kunna registera sin närvaro å H M Ämbetsverk. Dock torde sådan kontrollinstans icke vara påkallad, åtminstone icke i undertecknads fall, då jag är en ärbar tjänsteman vilken icke skulle drömma om att arbeta mindre än det antal timmar, vilket stipuleras i salig Axel Oxenstiernas instruktioner. Dock haver jag förståelse för att Hans Majestät måst tillgripa så pass radikala åtgärder för att stävja den urbana slentrianvänsterns försök att orättfärdligen så, tillskansa sig extra klirr i kassan för arbete vilket de ej utfört.

Dagen har bjudit invånarna i Residensstaden å så kallat gråväder. Jag förutser regn.

Skall även under dagen inta lunch medelst min närmaste chef Hr Direktör S samt vikarierande chef Fröken K. Detta torde generera en hel del intressanta uppslag för undertecknads fortsatta verksamhet å Ämbetsverket.

I afton spelas en för H M Fotbollslandslag avgörande match. Motståndaren är Hennes Majestäts Fotbollslandslag. Mina sympatier ligga hos rödrockarna, då Svenska Fotbollsförbundet med Hr Landshövding Lagrell och den slemme kanaljen Hr Lagerbäck i spetsen tillhör Hans Majestäts fiender. Dessas småsinta och direkt förrädaraktiga attityd haver smittat ner H M Fotbollslandslag och jag kan icke för mitt liv se att jag kan stödja dem. Dock hyser jag stor respekt och tilltro till de atleter vilka ingå i truppen. Jag har förstått att unge Hr Ibrahimovic icke kommer att spela från start men det är ändock min förhoppning att han får briljera å det gröna Martisfältet. Unge Hr Ibrahimovic är en prydnad för Konungariket Sverige, till skillnad från pösmunken tillika Hr Landshövdingen i Kronoberg och Ordföranden för Svenska Fotbollsförbundet Lagrell, och träbocken Hr Lagerbäck. Min uppfattning är att om de blågula gossarna förlora i afton, kan dessa två landsförrädare förpassas till lämplig förvaringsort, närmast Marstrands Fästning.

Yttermera visso emotser jag att den snutiga journalistkåren i Konungariket, av vilka samtliga kan sägas tillhöra kategorin kungafientliga och landsförrädarmässiga kretiner, givas en näsbränna när den redlige Hr Erikssons gossar skära lagrar. Erlander- och Palmebrigaderna torde veta sin plats och att hålla sina dogmer och folkhemsromantik till sig själva. Ärligt och Redbart folk såsom undertecknad torde icke behöva läsa eller höra sådan smörja!

Ännu en notering är att Hans Mest Katolske Majestät Juan Carlos II Spanska Fotbollslandslag uppvisade en stor portion sportsmannaanda och kämpaglöd då de i går afton vände ett underläge mot Republiken Tunisien till seger. Vi gratulerar Hans Mest Katolske Majestät å detta och även en eloge åt unge Hr Torres vilken gjorde två av Konungariket Spaniens mål.