Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

tisdag, juni 13, 2006

Tisdag (om eftermiddagen)

Ännu en dag i HM Konungens tjänst, och jag haver attenderat ett styck seminarium med ämbetsmän från andra ämbetsverk. Detta haver i sin tur medfört att undertecknad icke har haft den tid som krävas åt övriga uppgifter vilka ålägga mig.

Dock skall icke mina plikter mot HM Konungen åsidosättas. Plikten framför allt! De förlustelser man till äventyrs haver planerat får snällt töva tills dess man haver avklarat sina åtaganden.

Solen plägar att skina å Residensstaden, vilket säkerligen äro trevligt och njutbart för de av undersåtarna vilka åtnjuter så kallad semester. Jag ställer mig dock tveksam till konceptet medelst betald ledighet. Detta främjar, enligt min ringa mening, lättja och uppmuntrar till subversiv och mot vår älskade Monark riktad fientlig verksamhet. Ärliga och redbara personer äro fullt nöjda med den tröst och vederkvickelse vilken erhålls å högmässan om söndagen. Dock har även denna ärbara institution ansatts av den röta vilken sprider sig genom Konungariket.

Återbörda genast kyrkan under H M Konungens domän - detta torde resultera i omedelbar rättning även bland de mest subversiva och revolutionära elementen vilka pläga gömma sig i Högvärdige Prästerskapets led!