Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

fredag, juni 09, 2006

Fredag (å den sena aftontimmen)

Jag känner att plikten kräva att jag ånyo gör en notering i denna journal. Detta primärt meriterat av det faktum att min kollega Fru O plägade visa ett artigt intresse för undertecknads raljerande i dess elektroniska form.

Åter tillbaka i undertecknads residens i Katedralens skugga. Man tänker sig en stunds stilla kontemplation i Lärdomsstaden, men finner till sin fasa att diverse patrask och slödder, ja jag finna intet annat epitet för dessa människor, haver funnit det för gott att slå upp ett nöjesfält vid Fyristorg!

Huru osnyggt äro icke detta! Att långhåriga och synnerligen asociala ungdomar pläga ockupera anrika Domtrappan eller dra runt Lärdomsstadens gator skanderandes sina patetiska små visor.

Det går i sanning utför även i denna, den goda smakens högborg! Botemedlet torde vara en dos av den moderna uppfinningen tårgas, eller en hederlig kavallerichock för att driva detta patrask bort från vår älskade stadskärna!

Å ett helt annat tema så hade jag nöjet att under gårdagens sena afton intaga supé med Fröken J, vilken jag icke har haft nöjet att socialsera medelst å tre års tid. Jag måst erkänna att detta i sanning var ett kärt återseende.

När som skymningen nu så sakta sänker sig över Lärdomsstaden riktar vi en tanke åt vår gode Monark och de få ärbara och redliga människorna i Svea Rike vilka liksom undertecknad icke stillatigande kan betrakta förfallet i landet.