Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

torsdag, maj 18, 2006

Ännu en betraktelse å nattens sena timme

Ack! Snart måst man lämna lärdomsstaden vid Fyris. Yrkeslivet stå för dörren och det synes mig som om jag icke längre kan gömma mig i akademiens trygga famn. Dock - jag ämnar åtminstone spendera veckosluten å mitt residens i Katedralens skugga.

Mitt värv kommer att föra undertecknad västerut, där undertecknad skola verka bland Dalarnas stolta folk. Jag ser medelst tillförsikt fram mot detta datum, även om det yttermera visso kommer att innebära en exil från lärdomsstaden.

Dock sägs det ju som bekant att 'hjärtat i en sann student kan ingen tid förfrysa' och undertecknad när ingen ambition att bliva den slags byråkrat som helt förglömmer Bacchi lov och gärning. Nej! Detta är icke något jag haver satt som mål medelst mitt yrkesval.