Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

tisdag, maj 23, 2006

Tisdag (i den arla morgonstunden)

Kan det vara så att undertecknad haver utvecklat någon form av beroende, medelst hänsyftning å denna elektroniska journal? Tecknen tala sitt tydliga språk. Jag tror icke för ett ögonblick att någon annan, utanför kretsen av de så kallade 'närmast sörjande' göre sig besvär att läsa undertecknads betraktelser avseende förfallet i Konungadömet Sverige, så jag få sluta mig till att jag gör detta enkom för mitt eget höga nöjes skull.

Nåväl vad kan anföras om tisdagen så långt? Inte mycket. Undertecknad gör tjänst åt Landstinget, vilket å intet sätt äro amusant eller ens utvecklande. Jag vill minnas att jag en gång haver hört en av mina bekanta tala om 'corporate theft', en anglicism vilken pläga beskriva huru anställda å en institution eller handelshus använder den betalda arbetstiden till annat. Detta är precis det jag gör å Landstinget och utan några som helst samvetskval.
Måhända vore det bättre om undertecknad valde bort att nedteckna positiva saker vilka onekligen sägs hända i Konungariket. Dock finner jag att denna elektroniska journal torde bliva tämligen innehållslös om så vore fallet. Jag kommer att fortsätta mitt kverluerande om allt och intet!

Valupptakten synes ha inletts. Detta bådar icke gott - jag ämnar icke lägga min röst å något av de partier vilka finnes representerade i Riksdagen, ty alla äro i grund och botten landsförrädare i större eller mindre utsträckning. Jag ser endast en person vilken torde kunna leda landet såsom Konungens förste minister och detta är den förutvarande generalen i kavalleriet Åke Sagrén.

Således hemställer undertecknad ödmjukast att Hr General Sagrén lyssnar till folket och tar upp sagda post, för att bringa ordning i den veritabla drängstuga vilken kallas Svea Rike.