Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

fredag, juni 16, 2006

Fredag (om förmiddagen)

Då föregående afton bjöd på en hel del alkohol utnyttjade undertecknad möjligheten att tillämpa så kallad 'flexibel arbetstid' om morgonen. Således infunno jag mig å Ämbetsverket klockan 08:54.

Föregående afton bjöd å en del amusanta inslag. Dock måst tillstås att populasen i Residensstaden lämna en hel del att önska.

Nåväl jag skall icke fördjupa mig i beskaffenheten hos invånarna i Residensstaden utan fokusera å det faktum att H M Drottningens Fotbollslandslag i ärlig kamp besegrade Republiken Trinidad och Tobago. Jag är övertygad att Herrar Crouch och Gerrard kände Drottningens uppfordrande blick vila över dem då de slogo hål å motståndarnas försvar. Den strategiske ledaren för Drottningens Fotbollslandslag, den synnerligen redlige Hr Eriksson torde vara nöjd med sina trupper, vilket även lagkaptenen, Hr Beckham torde vara. Vi önskar dem all lycka framgent i turneringen.

Även vår älskade Monarks fotbollslandslag lyckades att besegra Republiken Paraguay, efter månget försök. Hr Ljungberg var den som svarade då plikten kallade. I övrigt måst tillstås att mitt förtroende för Hr Lagerbäck å intet sätt haver förbättrats. Jag misstänker att denne slemme kanalj inom kort kommer att visa sitt sanna ansikte.

Utöver idrottens uppbyggeliga verksamhet hade undertecknad mycket att dryfta med Unga Fröken C. Det var ett trivsamt avbrott från den rutin vilken präglar arbetet å Ämbetsverket. Vi delar en viss samsyn avseende förfallet i Konungariket, vilket är ett gott tecken.

Ytterligare en så kallad "affär" inom det styrande skiktet har redogjorts för. Denna gång är det Hr Landshövdingen i Halland vilken har tillskansat sig en styck accomodation i Kgl. Huvudstaden. Detta är särdeles allvarligt, då Hr Landshövdingen Lövdén är H M handgångne man, och som sådan måst föregå medelst exempel. Yttermera visso torde Hr Landshövdingen Lövdén göra rättning för sina tidigare föreselser och visa sig vara en duglig och mot Konungen och Riket lojal ämbetsman. Dock visar sig korruptionen och svågerväldet sitt fula anlete, då sagde Hr Landshövding känna mer lojalitet gentemot Kamratrörelsen med alla dess folkkommissarier och liknande oknytt. Jag har endast en sak att säga - SKÄMS!