Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

torsdag, juni 15, 2006

Torsdag (något senare om eftermiddagen)

Korridorerna å Ämbetsverket ekar tysta, ty merparten av mina kollegor har begett sig hemåt. Undertecknad känna dock att tiden ännu icke är mogen för att jag skall kvittera min tjänst, utan arbeta ännu på i H M Konungens tjänst.

I morgon skola färden ånyo gå mot Lärdomsstaden vid Fyris, och mitt residens i Katedralens skugga. Måhända kommer man att svinga en bägare i brödernas glada lag redan å fredagen?

Lördagen bjuder på trivsamma aktiviteter, men även en hel del arbete för undertecknad samt Bröder Skattmästare, Sekreterare och Klubbmästare. En utfärd och tillhörande sexa är inget som ordnas i en handvändning!

Än kvarstår dock ett par timmar i Residensstaden i Dalarne, och undertecknad kommer att finna schemat fullspäckat innan man må anträda färden hem.