Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

torsdag, juni 15, 2006

Torsdag (om eftermiddagen)

Ännu en torsdag utan vare sig ärtsoppa eller punch!

Är åter å min kammare å Ämbetsverket. Har deltagit i ett så kallat enhetsmöte för att utröna huruvida vi följer de dekret och plakat vilka uppsatts av salig Axel Oxenstierna. Denna sammankomst avslutades å Staberg, vilket är känt för sin store son Georg Stiernhielm. Här bjöds även undertecknad å lunch av H M Konungen (genom H M tillsyningsman å avdelningen å Ämbetsverket). För detta är vi mycket tacksamma.

Dock anser undertecknad att det är dags att gå till Kungs medelst klagomål på den bristande kulinariska kulturen här i provinserna. Ett plakat eller Konungsligt påbud torde kunna ställa drängstugan i sitt rätta skick.

Ty vi leva som bekant i en mångkulturell värld med allt vad detta innebär, och det är min fasta övertygelse att även ärtsoppan skall ha sin givna plats bland alla de intressanta maträtter vilka serveras å diverse krogar och värdshus i Konungariket. Är vi icke försiktga kunna lätt den varmt omhuldade mångfalden lätt förbytas i enfald!

I afton ämnar undertecknad beblanda sig med populasen och besöka en ölhall i sällskap med Unga Fröken C, i syfte att via den moderna uppfinningen television beskåda Konungariket England och Republiken Trinidad och Tobago, då dessa möts å det gröna Martisfältet i Förbundsrepubliken Tyskland.

Jag är fast övertygad att Hr Beckham och hans kamrater kommer att göra väl i från sig, ty de veta att Hennes Kungliga Höghet Elizabeth II kräva att de gör sin plikt; För Drottning och Fosterland!

Även Konungariket Sverige skall i afton deltaga å en avgörande match. Motståndare är Republiken Paraguay. Dock ställer jag mig tveksam till Hr Mellberg och hans kamraters förmåga att vinna mot dessa motståndare. Jag sätter mitt hopp till unge Hr Ibrahimovic för att H M Fotbollslandslag skall kunna skära lagrar i afton.

Skulle dock segern tillfalla Republiken Paraguay kommer undertecknad att hålla den slemme kanaljen Hr Lagerbäck ansvarig, ty Hr Lagerbäck är en hal rackare vilken pläga gå Konungens fienders ärenden, och således ha mer än en agenda!

Om detta inträffa i afton, och Gud förbjude att det gör, väntar Fästning för Hr Lagerbäck. Där kan han kontemplera sina livsval under resten av sitt usla liv.