Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

söndag, juni 18, 2006

Söndag (om eftermiddagen)

Kopparslagare!

En stunds kontemplation å min kammare i Katedralens skugga innan jag ånyo måst bege mig västerut. Denna gång skall jag anträda resan medelst buss och icke med tåg. Det kan bli en intressant upplevelse, förutsatt att klimatanläggningen å sagda fordon är i funktionabelt skick.

Vädret är mycket varmt, och då undertecknad lider sviterna efter gårdagen övningar, är hetta intet å något sätt uppskattat.

Gårdagen - huru fantastiskt var icke den? Pass 11:00 gingo en skara tappra bröder ombord å det fartyg vilket skulle föra oss från Lärdomsstaden till salig Fältmarskalk Wrangels palä Skokloster. Syftet voro att åka båt, titta på farliga djur samt, om ork funnos, prygla en inföding.

Det måst dock tillstås att ytterst få farliga djur funnos att beskåda, och infödingarna höllo sig på behörigt avstånd från Bröderna. Således fick vi hålla tillgodo med att spela krocket. Unge Bror B tog hem segern, vilket firades med dryck av månghanda slag.

Åter i Lärdomsstaden intogs en så kallad 'mellanöl' å Norrlands Nation innan stegen styrdes mot Trädgårdsgatan där sexan höllos. Mången intressant händelse lär ha timats där, dock är dessa försvunna i alkoholens dimmor.

Vad som måst berättas är dock att undertecknad under Chlorii inflytande plägade att telefonledes kurtisera unga Fröken L. Så här i efterhand synes det mig som en av de mindre genomtänkta saker undertecknad haver dristat sig till.

Nåväl initiativet ligga nu utanför min kontroll och vi får helt enkelt se tiden an vad som hända månne.

I övrigt måst delges att Republiken Ghana besegrade Republiken Tjeckien i gårdagens fotbollsmatch. Jag har på känn att den gode och redlige Hr Bruckner har tagit sina spelare i Herrans tukt och förmaning och påminnt dessa att ansvaret mot Böhmens folk och traditioner icke må svikas å detta sätt.