Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

tisdag, juni 27, 2006

Tisdag (om eftermiddagen)

Måst ånyo skrifta ett par rader å denna elektroniska journal.

Under den av Kgl Majt:s reglementerade kafferasten funno undertecknad återigen kaffet vara under all kritik och utöver detta otjänligt för människor. Även mina kollegor kommenterade å detta.

Skall det behöva gå till så här å ett av Hans Majestäts Ämbetsverk? Jag se huru konspirationen allt mer utkristallisera sig självt. Dock måst Konungens och den goda smakens fiender ges beröm då de lyckats torgföra smörjan som varandes just kaffe. Den snutiga och alltigenom obehagliga Folkkommissarie Ulvskog måst ha en klo inblandad i detta tjuv och rackarspel.

I övrigt är det nu klart att undertecknad skola resa tillsammans med Bror M till den norrländska kusten där Föreningen ämnar avhålla sin sommarstämma. Jag emotser en tågfärd vilken icke stå Orientexpressen efter ! Dock undanber jag mig ovänligt och bestämt några mord ombord, ty detta innebär definitionsmässigt förseningar.

Avseende tågförseningar finner man att dessa är regel snarare än undantag. Återigen stå Konungens tillika mina fiender som ansvariga. Jag undrar vad fru statsrådet Messing ämnar göra åt detta? Antagligen intet, ty det gynna fru statsrådets ljusskygga syften att undersåtarna ständigt hålles irriterade, ty denna irritation kunna riktas emot vår Gode Monark och övriga lojala instanser i Konungariket. Fru statsrådet Messing synes mig vara en fiende med en rent Machiavellisk förmåga till illgärningar!

I afton skall undertecknad ånyo bege sig ut bland populasen för att å televisionsapparat beskåda matcherna mellan Förbundsrepubliken Brasilien och Republiken Ghana. Yttermera visso skall även Hans Mest Katolske Majestät Juan Carlos II Spanska Fotbollslandslag möta Republiken Frankrike å det gröna Martisfältet. Mina sympatier ligger såsom alltid hos de redliga herrarna i Hans Mest Katolske Majestäts fotbollslandslag. Dock har jag en förnimmelse om att Fröken C, vilken kommer att medfölja lägger sina sympatier hos Republiken Frankrike.