Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

tisdag, juli 25, 2006

Tisdag (om eftermiddagen)

Höga skyar och strålande solsken över Residensstaden

Å sin kammare å Hans Majestäts Ämbetsverk. Dagen haver förflutit utan större störningsmoment och undertecknad har kunnat lägga sin energi å de viktiga uppgifter vilka åligger en.

Har kommit till insikt att då krogarna och värdshusen här i Residensstaden hålla så pass undermålig kvalitet å den spisning vilken serveras, är det bättre att undertecknad laga sin egen mat. Jag kommer från och med nu att icke frekventera de så kallade lunchrestaurangerna här i provinsen. Dock har skriften till vår Gode Monark avseende dessa brister redan gått i väg och min förhoppning är att borgarna här i Residensstaden gör bot och bättring.

Å den politiska fronten intet nytt. Jag misstänker att de Konungafientliga krafterna samla sina styrkor för en kommande offensiv. Vidare måst anföras att jag under gårdagens reglementerade fikapaus hamnade i en synnerligen obehaglig diskurssion medelst mina kollegor här å Ämbetsverket. En av dessa anförde att statsrådet Hr Bodström syntes vara en redlig och synnerligen ärbar person. För egen del höll undertecknad på att sätta det vederstyggliga kaffet vilket serveras å Ämbetsverket i den så kallade vrångstrupen. Då man återhämtat sig såg undertecknad nödgad att påtala att statsrådet Hr Bodström är mycket obehaglig tillika snutig person vilken icke borde få tillåtas att figurera i varken den kulörta veckopressen, ej heller å Hans Majestät Konungens Television. Dock fingo undertecknad intet stöd från sina kollegor. Jag anar en konspiration!

1 Comments:

Blogger SixesAndSevens said...

ALLT är en enda stor konspiration.

25/7/06 13:26  

Skicka en kommentar

<< Home