Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala / Falun, Uppland / Dalarna, Sweden

"Det var inte bättre förr, men det är sämre nu" Lojal tjänsteman i H M tjänst vilken pläga klaga å förfallet i Konungariket Sverige, och således leda motståndet mot den urbana slentrianvänstern och dess handgångna män! För god smak mot drängkultur och struntläsning!

måndag, augusti 07, 2006

Måndag (om eftermiddagen och en vidhängande uppmaning till unge Hr Torstensson)

Fortfarande höga skyar över Residensstaden i Dalarne

Undertecknad har nu återfått sina nycklar. Tack vare rådigt ingripande av den näpna tillika unga Fröken N kunde dessa bringas till undertecknad via Statens Järnvägar. Detta kommer dock icke att få undertecknad att ändra åsikt om sagda institution.

Nåväl dagen har förflutit tämligen problemfritt, ens värderade kollegor har tillsett att man har ett stadigt flöde av nya forskningsrön att taga ställning till. Allt som oftast finner man att dessa är ofantligt tråkiga och det kräva all den självdisciplin vilken undertecknad kan uppbåda för att spendera sin tid å dessa.

Under de så kallade stridspauser vilka undertecknad måst unna sig för att mäkta med att läsa texterna man haver liggandes å sitt bord, har ett par besök å så kallade bloggar gjorts. Dagens bästa så kallade blogg är utan tvekan den unge Hr Torstenssons. Trots sina uppenbara brister syntes mig den unge herrn i fråga icke vara bortom all frälsning, och han uppmanas att å den 19 innevarande månad, taga sitt förnuft till fånga och bevista HBF Birkarlarnas Surströmmingsstämma. Undertecknad lovar härmed att bjuda unge Hr Torstensson å en så kallad Storkarlsbesk, en ädel dryck vilken separera kavaljererna från de osnutna gossarna.

7 Comments:

Blogger Gustav said...

Jag tackar å det högaktligaste för ditt filmtips, som tack så tipsar jag om Sånger från andra våningen. Samhällskritik när det som är bäst.

7/8/06 16:56  
Blogger Neggot said...

Jag tackar ödmjukast för inbjudan. Dock måste jagJag tyvärr meddela att jag är indisponibel det datum som anges. Det ter sig inte bättre än att jag är nödd och tvungen att då bevista hemstaden i söder, tillika en av Konugarikets äldsta och förnämsta städer. Måhända ges det möjlighet att intaga denna enkla dryck du erbjuder mig vid senare tidpunkt.

Jas passar också på att buga och bocka för den, med dina mått mätt, ohämmade positiva kritik min blogg förärats med.

En Birkarl, också från Uppsala
ville om Max-date avtala
men kullan var slug
förstod det var ljug
han ville bara åt det vaginala

7/8/06 17:34  
Blogger Fluffgubben said...

Surströmming ÄR att betrakta som en vederstyggelse, och kan endast med största vämjelse nedsköljas av ansenliga mängder aquavit.
I övrigt kan jag konstatera att ni och jag har reciprok syn i mång och mycket och jag sänder därför mina hälsningar.

//Norman B Fibbler esq.

7/8/06 21:09  
Blogger Hanna said...

Jag är liksom sådär tjejigt sur nu.

1. Jag vet att du, Beauharnais, har besökt min blogg idag. Trots detta väljer du att berömma Torstenssons blogg som den bästa?

2. Neggot: Nu är du virrig. Byt Birkarl mot Skvader, limericken handlar fullständigt uppenbart om dig!

7/8/06 21:25  
Blogger Neggot said...

Utseende tar dig bara så långt Hanna! Du måste ha både intelligenta inlägg i världsdebatten (och givetvis även ett utseende av yppersta kvalisort) för att ta världen med storm.

7/8/06 21:57  
Blogger Stefan said...

såja...nu blevo eder blogg en stilful dito ;)

7/8/06 23:46  
Blogger Eugéne de Beauharnais said...

Unge Hr Gustav:
Undertecknad skall absolut ta sig tillfälle att bese sagda film

Unge Hr Torstensson:
Undertecknad förstå att språkbruket han använder beror å hans ringa ålder, men då limericken även rikta sig till Unga Fröken Jemth, betackar man sig för slika anspelningar.

Hr Fibbler:
Undertecknad har hittills aldrig inmundigat denna fisk och ser med viss bävan fram mot datumet, dock har undertecknad lärt sig att sprit i alla dess former kan göra alla slags livsmedel aptitliga. I övrigt tackar undertecknad ödmjukast för Edra kommentarer.

Unga Fröken Jemth:
Som svar å Unga Frökens något ilskna kommentar hänvisar undertecknad till Eder blog. Undertecknad vill även taga tillfället i akt och applådera Unga Frökens klarsynthet avseende Skvaderns natur

Hr Stefan:
En så välvillig kommentar från den så kallade bloggosfärens nestor. Undertecknad bugar djupt

8/8/06 09:01  

Skicka en kommentar

<< Home